Followers

Saturday, September 22, 2012

Aku ingin......


TEMAN ....

Aku ingin kita seperti Abu Bakar Al Siddiq
persahabatan dijalin kerana Allah
harta dikorban bukan sedikit
cintakan kebenaran sanggup bersakit.

Serta tawakkal Ibrahim mulia
ketika meninggalkan insan tercinta
di bumi tandus tanpa bicara
meyakini Allah sebagai Pencipta.

Aku impikan antara kita seorang Umar
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
menggerunkan musuh durjana

Serta senyuman Syed Al Qutb,
ketika berhadapan dengan tali maut
akdah mantap tidak terrenggut
roh dakwahnya tidak surut.

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair
menahan panahan Hajjaj dengan rela
bersama si ibu tua
lantas syahid rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hassan Al Banna
fikrahnya jernih menggegar dunia
merelakan tubuhnya dimamah peluru
demi menegakkan kalam Allah dan Rasul

Aku cintakan pemuda Giffari
menentang kezaliman walaupun di ancam
moga kan lahir lagi di abad ini
jiwa jitu pemuda tak pernah suram

Aku ingin kita sepemaaf Yusuf
tetap mencintai saudaranya
walaupun dihumban ke dalam perigi tua
terpisah dari ayahanda bertahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi
bagai harumnya pusara Masyitah
semerbak kasturi




AKU INGIN PERSAHABATAN INDAH INI
BISA MENJADI SYAFAAT
DI MAHKAMAH MAHSYAR NANTI. 
AMIN.


No comments:

Post a Comment

Hello ,
ringankan jari anda untuk meng-KOMEN :D
Terima kasih