Followers

Friday, September 21, 2012

Kenapa Aku Diuji?

Kenapa aku mesti diuji
sedangkan orang lain gembira dengan kehidupan mereka
KENAPA MESTI AKU?

Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan,
''kami telah beriman'' dan mereka tidak diuji?
dan sungguh, Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka.
maka Allah pasti mengetahui orang-orang yang benar 
dan pasti mengetahui orang-orang yang dusta

Aku tidak mampu Ya Allah.
Ujian sangat berat
aku tidak mampu memikul bebannya

Allah tidak akan membebani seseorang luar dari kemampuannya

Tetapi bagaimana Ya Allah??
aku tidak tahu Ya Allah
aku tidak tahu bagaimana untuk menghadapinya Ya Allah
aku telah berusaha menghadapinya
tetapi usahaku bagai sia-sia Ya Allah

Berdoalah kepadaKU, nescaya akan AKU perkenankan kepadamu

Ya Allah, aku sering berdoa kepadaMU
siang dan malam, keadaan tetap sama Ya Allah
masih tidak berubah

Janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah

Aku terasa jauh dengan-MU Ya Allah
terlalu jauh dari-MU

Dan apabila hambaKU bertanyakan kepada mu Muhammad tentang Aku,
maka sesungguhnya aku deka

Ya Allah , aku kufur 
aku tidak bersyukur dengan nikmat-MU 
sedangkan nikmat yang Kau berikan cukup banyak
hinggakan aku tidak mampu untuk membayarnya
hanya kerana ujianMU yang sedikit ini jika hendak dibandingkan dengan nikmatMU
AKU SUDAH MENGALAH!
Aku sudah tidak yakin pada-MU
aku sudah ingkar kepada-MU

Dan bersegeralah kamu mencari ampunan dari Tuhanmu

Mahukah Engkau mengampunkan dosa hamba hina ini?
hamba yang jijik ini
hambaMU yang tidak tahu erti bersyukur ini
mahukah Engkau terima ya Allah?

Sesungguhnya bertaubat kepada Allah itu hanya pantas bagi mereka yang melakukan kejahilan kerana tidak mengerti, kemudian segera bertaubat. taubat mereka itulah yang diterima Allah.

Wahai makhluk ciptaan Tuhan
mengapa mesti mempersoalkan ketetapan Tuhan?
Dia yang berkuasa atas sesuatu
YAKINLAH!
setiap ada yang dia lakukan ada hikmahnya
tempuhilah ujian Allah dengan sabar dan tabah
KEMBALILAH PADANYA
jadilah hamba yang taat dan bersyukur kepadaNYA
nescaya tidak sia-sia. sesungguhnya janji itu pasti. 

BERSABARLAH MENGHADAPI DUGAAN :))
HE LOVES YOU<3 

No comments:

Post a Comment

Hello ,
ringankan jari anda untuk meng-KOMEN :D
Terima kasih